5 benefitov : Prečo začať cvičiť?

Všetci sme to už mnohokrát počuli - pravidelné cvičenie je pre vás dobré a môže vám pomôcť pri chudnutí. Zo všetkých strán sme bombardovaní tipmi ako žiť zdravo a byť fit. Ale súčasná doba a hektický životný štýl so sebou prinášajú ťažkosti s udržaním fyzickej aktivity a dodržiavaním zdravých stravovacích návykov. Aj vy ste zaneprázdnení, máte sedavé zamestnanie, z práce prichádzate unavení a nemáte čas cvičiť? Dobrá správa je, že nikdy nie je neskoro začať.

Je množstvo možností ako sa naštartovať a cvičiť. Či už začnete behať, korčuľovať, plávať, cvičiť doma alebo vo fitku, získate nielen novú energiu, ale zvýšite si sebavedomie a budete sa celkovo cítiť omnoho lepšie. Cvičenie so sebou prináša okrem zdravia tela mnoho ďalších benefitov. Ak ste teda svojmu dennému cvičeniu nevenovali dostatočnú pozornosť, je najvyšší čas zmeniť to.

  1.  Cvičenie nás robí šťastnejšími 

Vyplavovanie endorfínov do tela je jedným z najznámejších psychických efektov cvičenia. Hormóny šťastia, ako ich ľudovo nazývame, sú totiž dôvodom, prečo sa počas cvičenia a po ňom cítime tak dobre.

Je vedecky dokázané, že už 30 minút pravidelnej fyzickej aktivity týždenne dokáže zmierniť príznaky klinickej depresie. Tak neváhajte začať! Skvelý pocit po cvičení je zaručený!

  1.  Cvičenie odbúrava stres

 Poznáte ten pocit, keď ste v strese? Vaše telo je v napätí, bolí vás krk a častokrát aj hlava. Jedným zo spôsobov, ako zabrániť stresu je zaradiť pravidelnú fyzickú aktivitu do svojho života. Cvičenie vedie k vyplavovaniu serotonínu, endorfínov a dopamínu, čo v konečnom dôsledku pomáha znížiť hladiny kortizolu v krvi. Okrem toho cvičenie vytvára priestor aby sme si utriedili myšlienky v hlave, čo pôsobí ako meditácia a vedie k zníženiu stresu a pomáha nám cítiť sa lepšie.

  1.  Cvičenie zlepšuje mozgovú činnosť

 Fyzická aktivita má pozitívny vplyv nielen na naše telo, ale aj na myseľ. Kardiovaskulárny tréning  spôsobuje uvoľnenie serotonínu v organizme, čo má za následok zvýšenie mentálnej aktivity. Dochádza k lepšiemu prekrveniu mozgu, čo má za následok, že sa vieme lepšie koncentrovať pri práci.

  1.  Cvičenie zvyšuje imunitu

 Ako sme už spomínali, stres je bežnou súčasťou našich životov. Napätie a stres spôsobujú, že dochádza k vyplavovaniu stresových hormónov do krvi. Ak je telo dlhodobo vystavené stresu, dochádza k zvýšenej hladine kortizolu, ktorá okrem iného spôsobuje aj oslabenie imunitého systému. Tu opäť zohrávajú úlohu už spomínané endorfíny, ktoré  sú zodpovedné  za posilnenie imunitného systému. Pohyb teda zlepšuje nielen celkovú kondíciu tela, ale má vplyv aj na naše zdravie.

  1.  Cvičenie zlepšuje kvalitu spánku

 Zdravý spánok je základom úspešného dňa. Ak máte problém zaspať alebo sa v noci často budíte, skúste začať cvičiť. Je dokázané, že pravidelné cvičenie pôsobí priaznivo na kvalitu spánku. Veď čo nás dokáže uspať lepšie ako únava po fyzickej aktivite.

Táto stránka používa cookies

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...

  • Dôležité Vyžadované pre správne fungovanie stránky
  • Nastavenia Používajú sa na ukladanie Vašich nastavení
  • Personalizácia Používajú sa na personalizáciu obsahu